"Grymt Kitschi rubrik"


Eller inte. . .

Liten sammanfattning av dagarna som har gått. Måste hålla mig sysselsatt nu, hungern och suget efter mat är segt. Och det är det som är det svåra, att avgöra om jag faktiskt är hungrig eller om jag bara är sugen, väsentligt stor skillnad. Så länge du är hungrig så behöver du äta, men när suget sätter in så är det en helt annan sak.
Har märkt att suget efter sådant som jag normalt sett inte är intresserad av, typ som ost, stora mängder choklad, pizza, lockar helt otroligt mycket. Jag kan komma på mig själv att tänka på en dubbel cheeseburgare från McDonalds. Jag gillar inte ens McDonalds. Och hur efterbliven är jag som sitter och rabblar upp allting?
Nej, 250 g broccoli, vinäger, citronsaft och olivolja innan maten bestående av tonfisk, grönsaker och lite keso. Vilket förvisso är ganska gott. . .

Julen betades av med afton,juldag och annandag utan några större missöden.

På julafton blev det ett pass före frukost bestående av hopprep, armhävningar samt lite bålövningar. allt som allt ca 25 min. Mer blev det inte, men lite puls fick jag och några kalorier brändes på vilodagen.
 
Tyvärr så har jag märkt att mitt högra knä har blivit rejält sämre.i 90 graders läget så gör det rejält ont och det verkar rejält inflammerat precis ovantför knäskålen, direkt tråkigt. Dock så blir det mycket bättre av stretching av alla runtomkring liggande muskler, så mer stretch väntar.

Igår blev det två pass.
Ett löppass innan frukost. Det var ett smärre helvete. Slingan jag sprang är tuff när som helst, men bara med en halvliter vatten och kaffe som bränsle så var det mycket vilja. Rejält tungt, men frukosten smakade bra.
Kvällspasset blev "Isabel".
Ganska enkelt. 65 kg skivstång. 30 ryck på tid. Kör!
Gick ok, tyvärr så blir det ju svårt att få till trycket när knät spökar, men det gick och det kändes ok.

Idag så var dagen bokad av ombyggnationer av Liljeholmsklubben, grejer skulle skruvas ned och upp, skit skulle slängas osv. Men det gick över förväntan, tack vare en stor skara folk som ställde upp.

Dagens pass blev ett nödlösningspass då tiden blev snål.
3 min hopprep följt av 2 st bålövningar direkt följt av 3 min sandsäck, 2 bålövningar och sen tillbaka till början igen. Allt utan någon egentlig vila förutom lite vatten, av och på av handskar.
Lite grenade aminosyror och sen hem för en promenad med hunden. Hennes tass börjar bli bättre så lite längre promenader verkar börja funka så vi ökar dem så sakterliga.

Ett väldigt oinspirerat inlägg, men det får gå. Ett svandyk ned i soffan med ett gäng mandariner verkar bli nästa steg.
Må väl.

http://www.nutrioutlet.se
dolphinho@live.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0