Ett tu tre. .

Nu börjar det dra ihop sig. Tre dagar till take off. Vikten är grejad och jag har börjat äta lite mer men är livrädd för att kroppen ska koppla på värsta glykogeninlagringen på en gång, men jag tror att det ska lösa sig.
Är rätt tunn nu. Eller rätt tunn. Känner mig som en streckgubbe nu. Visserligen så känns det rätt bra i form av att jag känner mig lätt och snabb. Men det är klart trist att dra på mig mina lite tightare jeans för att inse att de är riktigt lose fit nu.
Kollade av tiden på 2000 m nyligen och lyckades med att pressa ned mig till 6,42 i lätt kuperad bana. Det kändes riktigt bra. Gjorde 6,57 på bana för några veckor sedan och kände att jag hade klart mer att ge och så var det.
Även om löpning inte är något jag tycker om så känns det rätt bra att ha med det i programmet då och då. Mitt nästa mål är att dra 3 km i lätt kuperat på 10 blankt. Vi får se när det blir. Nu är det ju nästintill rent omöjligt att springa ute, snorhalt överallt och Bambi är bara förnamnet.

Sista dagarna nu kommer jag bara att ligga lågt och inte göra något speciellt. Allt för att hålla skadorna borta. Ev så blir det ett kortare intervallpass för att skrämma upp pulsen, men mer än så blir det inte.
Kommer börja smyga in lite mer kolhydrater så sakterliga. Det kommer inte bli en regelrätt kolhydratsladdning för det tror jag inte att jag har utrymme för, men lite grann ska vi nog kunna få ned.

Gjorde en sänkning av omega 3 intaget för några dagar sedan och gick tillbaka till mina normala 10 g om dagen. Det hade ingen mer förklaring än att mitt förråd började sina och jag ville inte stå helt utan mot slutet. Men det är galet vad burkarna går åt snabbt!
Klippte även kreatin monohydratet och la till kreatinpyurvate på träningsdagarna för att ev släppa lite mer vätska.

Ska förska beta ned de sista dagarna här nu, har fått en del skäll för att jag är så kass på att hålla uppdateringarna, får väl skylla på allmän arbetsskygghet eller nåt.


http://www.nutrioutlet.se
dolphinho@live.se

Sopig bloggare

Tyvärr så har inledningen till den här bloggen inte riktigt blivit som jag har tänkt det.
Jag har faktiskt inte alls haft den ork som jag önskat för att sätta mig och uppdatera som jag skulle ha gjort. Men jag ska skärpa mig.
Motivationsbrist är bara förnamnet just nu. För det mesta. Orkeslös och inte ett dugg påhittig, klart segt. Med bara en och en halv vecka kvar till match så är det inget kul. Detta har lixom smugit sig på den sista en, en och en halv veckan.
Tidigare så har det känts riktigt bra faktiskt. Jag har orkat träna och känt mig energifylld allt som oftast. Har haft några downpass såklart men överlag har det funkat. Konditionen är bra och jag är rätt hård i kroppen nu. Blodådror på magen är en sån där referensram som ger indikation på att kroppsfettet är lågt. Nu har jag inte kollat vikten men den bör ligga ok, ska försöka stämma av den imorgon så jag vet hur hårt jag måste ligga sista veckan.

Jag försöker variera träningen så mycket det bara går nu, alltför att undvika att få rena belastningsskador pga av samma rutin hela tiden. Använder min akupressur matta i princip dagligen för avslappning och den är helt fantastisk.
Det blir dessutom en hel del lugn musik som susar runt hemma. Rätt behagligt faktikst.


http://www.nutrioutlet.se
doplhinho@live.se


Långt uppehåll

Oj vilket långt uppehåll det blev.
Det har varit förfärligt mycket att göra och att skriva ned allt har liksom fått stå åt sidan. Så det här blir ett litet samlingsheat utan att gå in för mycket på detaljer, trist, men det är nog ungefär vad jag förmår just nu.

I liljeholmen har vi rivit vägg och lagt ut ny matta, lokalen blev klart mycket bättre och framförallt större. Riktigt nice.
Terminen har börjat och det var en hel del nya första passet. Till uppvärmning blev det en massa knäböj och upphopp. På onsdagens pass var det inte en enda nybörjare. . tillfällighet? Jag tvivlar.. .
Jag har försökt att köra någon form av BJJ i princip varje dag och det har fungerat ganska bra, har ganska nyligen gjort en ytterligare sänkning av kolhydratsintaget så huvudet hänger inte riktigt med, men matchvikten är grejad.  .åtminstone om jag väger mig på morgonen. Så tyvärr så måste jag nog ned lite till för att med säkerhet kunna äta på tävlingsdagen.
Men jag tycker ändå att det har fungerat över förväntan, extremt stora mängder med i första hand grönsaker men även frukt har gjort resan uthärdlig. Men visst, att vara hungrig och gå förbi godishyllorna är inte helt lätt. .
Fysträningen har mestadels bestått av löpning i kuperad terräng runt 5-6 km och mitt specialdesignade crossfit program på gymet. "Bubba"-övningen häromveckan resulterade i ett svandyk rätt ned i papperskorgen och med diverse maginnehåll som lämnde kroppen. Det är inte en helt angenäm känsla och även smaken lämnar mer att önska.

Lederna började att göra sig rejält påminda under kalorineddragningen så jag dubblade intaget av fiskoljan. Så nu ligger jag på 20 gram fiskolja om dagen. Det blir lite blandad kompott av det som fanns i kylskåpet och jag tycker det gör en märkbar skillnad.
Men jag måste passa på att slå ett slag för ett av mina nya favorittillskott; Beta-alanin. Ok, det sticker och kittlar rätt bra en stund efter intag (testa att få det på läpparna, det känns som man går omkring och konstant "munpruttar"), men nog sjutton fungerar det. Mjölksyran slår till långt mycket senare än normalt..  Värt att testa.

Må väl.

http://www.nutrioutlet.se
dolphinho@live.se

RSS 2.0