Ett tu tre. .

Nu börjar det dra ihop sig. Tre dagar till take off. Vikten är grejad och jag har börjat äta lite mer men är livrädd för att kroppen ska koppla på värsta glykogeninlagringen på en gång, men jag tror att det ska lösa sig.
Är rätt tunn nu. Eller rätt tunn. Känner mig som en streckgubbe nu. Visserligen så känns det rätt bra i form av att jag känner mig lätt och snabb. Men det är klart trist att dra på mig mina lite tightare jeans för att inse att de är riktigt lose fit nu.
Kollade av tiden på 2000 m nyligen och lyckades med att pressa ned mig till 6,42 i lätt kuperad bana. Det kändes riktigt bra. Gjorde 6,57 på bana för några veckor sedan och kände att jag hade klart mer att ge och så var det.
Även om löpning inte är något jag tycker om så känns det rätt bra att ha med det i programmet då och då. Mitt nästa mål är att dra 3 km i lätt kuperat på 10 blankt. Vi får se när det blir. Nu är det ju nästintill rent omöjligt att springa ute, snorhalt överallt och Bambi är bara förnamnet.

Sista dagarna nu kommer jag bara att ligga lågt och inte göra något speciellt. Allt för att hålla skadorna borta. Ev så blir det ett kortare intervallpass för att skrämma upp pulsen, men mer än så blir det inte.
Kommer börja smyga in lite mer kolhydrater så sakterliga. Det kommer inte bli en regelrätt kolhydratsladdning för det tror jag inte att jag har utrymme för, men lite grann ska vi nog kunna få ned.

Gjorde en sänkning av omega 3 intaget för några dagar sedan och gick tillbaka till mina normala 10 g om dagen. Det hade ingen mer förklaring än att mitt förråd började sina och jag ville inte stå helt utan mot slutet. Men det är galet vad burkarna går åt snabbt!
Klippte även kreatin monohydratet och la till kreatinpyurvate på träningsdagarna för att ev släppa lite mer vätska.

Ska förska beta ned de sista dagarna här nu, har fått en del skäll för att jag är så kass på att hålla uppdateringarna, får väl skylla på allmän arbetsskygghet eller nåt.


http://www.nutrioutlet.se
dolphinho@live.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0